.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توسط کارآگاهان پلیس فتا مازندران صورت گرفت؛
دستگیری باند کلاهبرداری اینترنتی از وکلای دادگستری
شمال نیوز: گروهی که اقدام به کلاهبرداری و سرقت اینترنتی از حساب وکلای دادگستری می نمود ، توسط کارآگاهان پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شدند.

شمال نیوز: گروهی که اقدام به کلاهبرداری و سرقت اینترنتی از حساب وکلای دادگستری می نمود ، توسط کارآگاهان پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ کارآگاه احمدرضا رستمی رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام نمود : در پی شکایت و حضور فردی به هویت خانم « ز . ع » وکيل دادگستري به پلیس فتا استان مازندران و بیان اینکه فردي ناشناس با تلفن همراه بنده تماس گرفته با علم به اینکه وکيل دادگستري هستم ادعاي بررسی مشکل حقوقي و زنداني شدن برادرش را مطرح نمود و اعلام داشت به علت اينکه بیشتر اوقات در خارج از کشور بسر مي برم و امکان حضور در ايران برايم ميسر نمي باشد خواستار قبولي وکالت برادر خود که در زندان ساري بازداشت مي باشد را نمود و گفت براي برادرم مبلغ هفتاد و پنج ميليون تومان قرار وجه الضمان صادر شده و در صدد واريز اين مبلغ و حق الوکاله براي بنده مي باشد و چندين بار براي اين کار با اينجانب تماس گرفت و به منظور واريز وجه ، شماره کارت بانکی خود را به وي داده و متوجه شدم مبلغ بیست میلیون ريال به صورت غيرمجاز از حسابم سرقت نموده است که در این خصوص تقاضای رسیدگی به پرونده را نمود .

ایشان در ادامه افزودند : پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و با تحقيقات گسترده و اقدامات ويژه كارشناسان فنی سرانجام مشخص گرديد وجوه برداشتي از حساب نامبرده ( شاکي ) به همراه ديگر وجوه برداشتي از حساب وکلای مختلف (بصورت اينترنتي – کارت به کارت ) و از طريق دستگاه pos صرف خريد سکه از طلا از طلا فروشي هاي تهران و استان گيلان شده و يا از طريق دستگاه خودپرداز صرف خريد شارژ تلفن همراه گردیده است. که با بررسی بیشتر پرونده سر انجام هويت متهم مورد نظر بنام « ع . ف » مورد شناسايي قرار گرفت .

سرهنگ رستمی در ادامه افزود : پس از شناسایی متهم ،کارآگاهان با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم یاد شده را طي يک عمليات غافلگيرانه در استان گیلان دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران منتقل و متهم در تحقیقات اوليه،بدواً منکر ارتباط خود با زندانیان و برداشت وجوه از حساب مالباختگان بود ليکن پس از ارائه مدارک و مستندات در نهايت لب به اعتراف گشود و ضمن اقرار به بزه انتسابي اعتراف نمود : از اواخر خرداد سال جاري بنده شماره تلفن وکلاي کشور را به روشهای مختلف اخذ و براي احدی از زندانیان در یکی از زندان های کشور به نام هاي مهران ( که به اتهام قتل در زندان مي باشد) ، ... ارسال نموده و زندانيان نيز با فريب مالباختگان وجوه مورد نظر را به کارت هايي که در اختيارمان بوده انتقال ، پس وجوه سرقتي را صرف خريد طلا و سکه در استان تهران و استان گيلان مي کرديم و در نهايت کالاي خريداري شده را دوباره نقد نموده و به حساب هايي که از زندان به ما مي دادند واريز و 5% از مبلغ وجوه مسروقه و کلاهبرداری شده را خودم برداشت مي نمودم .

سرهنگ رستمی در مورد شگرد این باند کلاهبرداری اینترنتی بیان نمود :

این باند افرادی را در زندان های کشور داشته که فرد تماس گيرنده با نام مهران اقدام به تماس تلفني با قربانیان مي نمود . و با افراد ديگري نيز در خارج از زندان در تماس بود که با بازجویی از وی اعلام داشت شماره تلفن هاي وکلا را از طريق اينترنت توسط گوشي در زندان و يا از طريق همدستان خود در خارج از زندان به بنده داده و من به اتفاق ديگر زندانيان که در اين رابطه با من همکاري مي کردند با وکلا تماس برقرار نموده و به آنها عنوان می نمودم برادرم در زندان بسر می برد و براي آزادي وي مبالغ مختلفي را به وکلا اعلام و آن وکيل نسبت به پذيرش وکالت زنداني راضي و براي پرداخت حق الوکاله و ميزان مبلغ وجه الضمان شماره کارت و يا رمز آنها را دريافت و به بهانه های مختلف افراد را پای دستگاه عابر بانک کشانده تا رمز وی را دریافت می کردیم و سپس اقدام به سرقت وجه و جابجايي وجوه به حساب و شماره کارت از قبل تعيين شده مي کرديم .

سرهنگ رستمی خاطرنشان کردند : گروه کلاهبرداری فوق از تعداد زیادی از وکلا در استان های مازندران ، گیلان ، البرز ، تهران ، قزوین به همین روش اقدام به سرقت اینترنتی نموده اند و اطلاعات حساب بیش از 200 وکیل دادگستری را داشتند که از حساب حدود 30 الی 35 نفر مجموعاً مبلغ 1/800/000/000 ریال کلاهبرداری نمودند که در اواسط اقدامات مجرمانه خود توسط کارآگاهان پلیس فتا مازندران دستگیر شدند .

سرهنگ رستمی در خاتمه هشدار داد :

- برای پرداخت و انتقال وجه به حساب شما نیازی به مراجعه حضوری پای دستگاه عابر بانک نمی باشد

- برای انتقال وجه به حساب شما فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی بوده و نیازی به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم ، CCV2 ، تاریخ انتقضاء و ...) نمی باشد .

- از در اختیار قرار دادن کارت عابر خود به افراد غیر پرهیز شود تا زمینه ای برای تحریک و ارتکاب به جرم برای دیگران فراهم نشده و با تغییر دوره ای رمز عابر بانک خود ضریب امنیت آن را بالا ببرید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 بهمن 1393
چه وکلای پپه ای ؟
نا شناس 27 بهمن 1393
چه وکلای باهوشی
نا شناس 28 بهمن 1393
این وکلا می خواهندد از حق مردم در دادگاهها دفاع کنند
یکی باید از آنها دفاع کند
چه وکلای گلابیییییییییییییی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.91 seconds.